Fix use of promoChar G,D,H in long-algebraic Shogi moves
[capablanca.git] / lasker-2.2.3 / src / gameproc.c
index ec6918c..b7aab88 100644 (file)
@@ -416,7 +416,7 @@ static int was_promoted(struct game *g, int f, int r)
       if (g->moveList[i].piecePromotionTo) {
        switch(g->moveList[i].moveString[0]) { // [HGM] return original piece type rather than just TRUE
           case 'P': return PAWN;
-          case 'N': return KNIGHT;
+          case 'N': return HONORABLEHORSE; // !!! this is Shogi, so no KNIGHT !!!
           case 'B': return BISHOP;
           case 'R': return ROOK;
           case 'L': return LANCE;
@@ -609,6 +609,12 @@ printf("promo '%s'\n", command);
        pp->promote = MASTODON;
        break;
       // Shogi promotions
+      case 'h':
+       pp->promote = DRAGONHORSE;
+       break;
+      case 'd':
+       pp->promote = DRAGONKING;
+       break;
       case '^':
       case '+':
        pp->promote = GOLD;
@@ -890,13 +896,14 @@ static int CheckRepetition (int p, int g)
   if (game_globals.garray[g].numHalfMoves < 8)  /* can't have three repeats any quicker. */
     return 0;
 
-  for (move_num = game_globals.garray[g].game_state.lastIrreversable;
+  for (move_num = game_globals.garray[g].game_state.lastIrreversable - 1; // [HGM] FEN stored in moveList[numHalfMoves-1] !
        move_num < game_globals.garray[g].numHalfMoves - 1; move_num++) {
     pos = GetFENpos (g, move_num);
     if (strlen(pos1) == strlen(pos) && !strcmp(pos1, pos))
       flag1++;
     if (strlen(pos2) == strlen(pos) && !strcmp(pos2, pos))
       flag2++;
+printf("%2d. %d-%d %s %s %s\n", move_num, flag1, flag2, pos1,pos2,pos);
   }
   if (flag1 >= 3 || flag2 >= 3) {
     if ((pend = find_pend(pp->opponent, p, PEND_DRAW)) != NULL) {