Clarify license
[fairymax.git] / changelog
index 0fb698d..889a2a1 100644 (file)
--- a/changelog
+++ b/changelog
           Change castling code to allow castling with any corner piece type.
           Implement 6th-rank promotion based on 'Queen' value.
           Makruk added as new variant to the fmax.ini file.
+
+16/1/2010 Fixed bug in Shatranj result claims.
+          Flip eval sign when side-to-move changes through WB color command.
           
+17/1/2010 Removed Shatranj stalemate claim again, as it was never triggered.
+
+1/11/2010 Implement counting of pieces, and extinction win condition.
+          Add engine option to allow subdivision of variant fairy.
+          Add FIDE vs Nutty Knights as variant fairy/FIDE-Nutters
+          Allow white and black to promote to a different piece type.
+
+2/11/2010 Implement duple-check rule.
+          Add Spartan Chess as variant to fmax.ini.
+          Update docs.
+
+1/12/2010 Version 4.8Q, implementing a reverse setup command for sending
+          pieceToCharTable and initial position to the GUI, sub-specification
+          of variant fairy through an engine-defined option, allowing Seirawan-
+          type gating moves in search. Seirawan Chess is added as new variant,
+          plus several new combinations of Chess with different armies
+
+7/10/2011 Version 4.8R, keeping better track of which pieces are virgin in a
+          setup position, and have a better distinction between use of the '4'
+          move-rights code between an initial double-step jump without e.p.
+          rights (as could so far only be used for Pawns, as the Spartan
+          Hoplite), and castlings. As a result even royal pieces can now get
+          an initial double-step other than castling, which has been used to
+          implement Cambodian Chess as a sub-variant of Makruk (selected
+          through a new option). Falcon Chess was added as a new variant.
+
+12/2/2013 Version 4.8S. Fixes a lot of bugs:
+          * Setting up Seirawan positions with ungated pieces
+          * Making Seirawan gating with already gated pieces illegal
+          * Fix undo in Seirawan (by remembering gatings)
+          * Recognizing drop moves as illegal moves
+          * Hash-table was only half used
+          * Spurious result claims after under-promotion
+          * False mate claims in Spartan when promotion to K was possible
+          * Fix bug in Berolina e.p. capture that is actually non-capture
+          * Fix conditions for check extension on capture of checker
+          * Fix Clear Hash option, which did not work at all
+          * Fix addition of 6th & 7th-rank Pawn bonus when setting up position
+          * Adapt score by true piece value in case of (under-)promotion
+          In addition it prints msec-accurate timing info,
+          and can implement limited range sliders of range up to 5.
+          Some game definitions using the Remarkable Rookies army (which
+          uses a range-4 Rook) have been added as sub-variants of fairy.
+
+8/9/2014  Version 4.8T. Three bug fixes, some enhancements, two new variants:
+          * mark Rook non-virgin after castling, so it cannot gate in Seirawan
+          * Fix printing of variants feature in MaxQi
+          * Sending the setup command now also works with 3rd-rank Pawns
+          * Allow sending a parent variant with 'setup'
+          * Implement new method for indicating promo-zone width = 3
+          * Implement new variant nocastle
+          * Implement new variant ASEAN Chess
+          * Add option to play Makruk with Ai-Wok in stead of Met
+
+17/10/2014 Version 4.8U. Four new variants were added:
+          * Charge of the Light Brigade
+          * King of the Hill
+          * Bifurcator Chess
+          * Team-Mate Chess
+          General game-playing enhancements:
+          * Hoppers can now be specified as hopping over friendly pieces
+          only, and the point where the second move leg starts can be
+          moved to the step just before hitting the platform.
+          * Sliders will now toggle to their secondary move only once,
+          allowing bent riders at the expense of crooked ones.
+          * Code is added to recognize the situation 'bare King', and
+          give higher award for cornering it in that case, to make mating
+          with many weak pieces (as regularly occurs in Makruk) easier.
+          * When a mate of the bare King in one corner cannot be found,
+          points will be awarded to drive the King out of that corner to
+          another one, allowing it to successfully perform KBNK-like mates.
+          * Make it possible to mark pieces as invalid promotion choice
+          Embracement of new standards:
+          * Add logo, and install it according to new 'plugin standard'
+          * Install a (new) .eng file to comply with the plugin standard
+          * Issue the (new) XBoard 'piece' command for all non-standard pieces
+          New options:
+          * Fifty-move claiming can be adapted to the need of the variant
+          * A comment line can now be displayed with each variant through
+          an 'Info' button in the engine options
+          Bugfixes, two of fatal bugs:
+          * Fix printing of Seirawan gating moves
+          * Correct the moves of the Marshal in the Rookies army of CWDA
+          * suppress emission of a spurious (garbled) setup command at startup
+          * Fix positioning of Pawns in ASEAN Chess in setup command
 
+22/10/2014 Version 4.8V. Bugfix release for 4.8U:
+          * Fixes null move, which was broken by the bare King patch, as that
+          always set material (R) to 4, not just when bare King was detected.