Implement Ai-Wok option in Makruk
[fairymax.git] / changelog
index 0fb698d..dcae037 100644 (file)
--- a/changelog
+++ b/changelog
           Change castling code to allow castling with any corner piece type.
           Implement 6th-rank promotion based on 'Queen' value.
           Makruk added as new variant to the fmax.ini file.
+
+16/1/2010 Fixed bug in Shatranj result claims.
+          Flip eval sign when side-to-move changes through WB color command.
           
+17/1/2010 Removed Shatranj stalemate claim again, as it was never triggered.
+
+1/11/2010 Implement counting of pieces, and extinction win condition.
+          Add engine option to allow subdivision of variant fairy.
+          Add FIDE vs Nutty Knights as variant fairy/FIDE-Nutters
+          Allow white and black to promote to a different piece type.
+
+2/11/2010 Implement duple-check rule.
+          Add Spartan Chess as variant to fmax.ini.
+          Update docs.
+
+1/12/2010 Version 4.8Q, implementing a reverse setup command for sending
+          pieceToCharTable and initial position to the GUI, sub-specification
+          of variant fairy through an engine-defined option, allowing Seirawan-
+          type gating moves in search. Seirawan Chess is added as new variant,
+          plus several new combinations of Chess with different armies
+
+7/10/2011 Version 4.8R, keeping better track of which pieces are virgin in a
+          setup position, and have a better distinction between use of the '4'
+          move-rights code between an initial double-step jump without e.p.
+          rights (as could so far only be used for Pawns, as the Spartan
+          Hoplite), and castlings. As a result even royal pieces can now get
+          an initial double-step other than castling, which has been used to
+          implement Cambodian Chess as a sub-variant of Makruk (selected
+          through a new option). Falcon Chess was added as a new variant.
+
+12/2/2013 Version 4.8S. Fixes a lot of bugs:
+          * Setting up Seirawan positions with ungated pieces
+          * Making Seirawan gating with already gated pieces illegal
+          * Fix undo in Seirawan (by remembering gatings)
+          * Recognizing drop moves as illegal moves
+          * Hash-table was only half used
+          * Spurious result claims after under-promotion
+          * False mate claims in Spartan when promotion to K was possible
+          * Fix bug in Berolina e.p. capture that is actually non-capture
+          * Fix conditions for check extension on capture of checker
+          * Fix Clear Hash option, which did not work at all
+          * Fix addition of 6th & 7th-rank Pawn bonus when setting up position
+          * Adapt score by true piece value in case of (under-)promotion
+          In addition it prints msec-accurate timing info,
+          and can implement limited range sliders of range up to 5.
+          Some game definitions using the Remarkable Rookies army (which
+          uses a range-4 Rook) have been added as sub-variants of fairy.
+