Add remark on royal-on-hill winning condition in ini file
[fairymax.git] / data / fmax.ini
index 957db76..88c76a8 100644 (file)
@@ -141,6 +141,10 @@ Line 4-18:  Description of piece types that can occur in the variant
 This can be followed by some optional info to be sent to GUI when it\r
 selects the variant, e.g. to tell it how some non-standard pieces move.\r
 \r
+The board size can be suffixed with =n where the number n then indicates\r
+the depth of the promotion zone (which normally is just the last rank).\r
+Currently only n=3 is understood.\r
+\r
 There can be upto 15 piece types per variant, numbered 1 to 15.\r
 Numbers 1 and 2 are considered Pawns for white and black, respectively,\r
 and the 2nd and 7th rank of the opening setup will be filled with them.\r
@@ -196,9 +200,9 @@ value assumed for them will be the absolute value of what you defined.
 With a value -1, however, loss of the first piece of that type loses the game.\r
 For royal piece types larger than 7 there is the special rule that it is not\r
 allowed to leave more than one of them under attack ('duple check').\r
-\r
-NOTE: piece value 181 for piece 7 is reserved for Makruk, and enables\r
-promotion on the 6th rank. Do not use it in other variants.\r
+A royal value of -2 is currently used as a kludge to enable an alternative\r
+winning condition, namely when the royal piece reaches (and survives in)\r
+one of the four central squares.\r
 \r
 The individual bits in the move-mode descriptor have the following meaning:\r
 In the last hexadecimal digit:\r