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[gnushogi.git] / doc / gnushogi_4.html
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3 <!-- Created by texi2html 1.57 from gnushogi.texinfo on June 29,  1999 -->
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5 <TITLE>GNU Shogi manual - The rules of shogi</TITLE>
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8  [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_13.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_5.html">Forward</A>] &#160;<BR><HR><BR>
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11 <H2><A NAME="SEC7">The rules of shogi</A></H2>
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13 <A NAME="IDX4"></A>
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16 <P>
17 Shogi is a two-person abstract strategy board game with full information
18 (i.e. all pieces and moves are visible to both players at all times).
19 It is in the chess family, being descended from the same ancestral game
20 as international chess: the Indian game of Chaturanga.  The two players
21 are referred to as "Black" and "White", with Black moving first
22 (unlike in international chess, where White moves first), and with
23 movement alternating between the two players.  Note that "Black" and
24 "White" are just names; the pieces are not colored.  Instead, they are
25 flat, wedge-shaped pieces which point towards the opponent.  The
26 identity of a given piece is indicated by two Japanese Kanji characters
27 on each piece.  In fact, only the top character is needed to identify
28 the piece and thus only the top character is used in shogi diagrams.  I
29 will use alphabetical equivalents in the diagrams here; to see what the
30 Kanji characters look like, start up xshogi (see section <A HREF="gnushogi_18.html#SEC21">xshogi</A>) and compare
31 the starting setup there with the starting setup in this file
32 (see section <A HREF="gnushogi_6.html#SEC9">The opening setup</A>).
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35 <P>
36 The object of the game is to capture the opponent's King.  The board is
37 a grid of 9x9 uncolored squares, and pieces are placed on the squares.
38 Each player begins with 20 pieces, described in the next section.
39 Capture is by displacement, as in international chess.
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43  [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_3.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_13.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_5.html">Forward</A>] &#160;
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