fa7a28eb15865e6954ca8854e8ffc6f757fd56b3
[gnushogi.git] / doc / gnushogi_7.html
1 <HTML>
2 <HEAD>
3 <!-- Created by texi2html 1.57 from gnushogi.texinfo on June 29,  1999 -->
4
5 <TITLE>GNU Shogi manual - Promotion of pieces</TITLE>
6 </HEAD>
7 <BODY >
8  [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_4.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Forward</A>] &#160;<BR><HR><BR>
9
10
11 <H3><A NAME="SEC10">Promotion of pieces</A></H3>
12 <P>
13 <A NAME="IDX7"></A>
14
15
16 <P>
17 In sharp contrast to international chess, where only pawns can promote
18 to higher-ranked pieces, most of the pieces in shogi can promote.  The
19 promoted ranks are discussed in the section on piece moves (see section <A HREF="gnushogi_5.html#SEC8">The moves of the pieces</A>) but are repeated here for reference:
20
21
22 <DL COMPACT>
23
24 <DT>Pawn
25 <DD>
26 promotes to gold general (called a `tokin' in this case only).
27
28 <DT>Lance
29 <DD>
30 promotes to gold general.
31
32 <DT>Knight
33 <DD>
34 promotes to gold general.
35
36 <DT>Silver general
37 <DD>
38 promotes to gold general.
39
40 <DT>Gold general
41 <DD>
42 does not promote.
43
44 <DT>Bishop
45 <DD>
46 promotes to "dragon horse" or just "horse" for short.  The horse can
47 move as a bishop or can move one square in any orthogonal direction.
48
49 <DT>Rook
50 <DD>
51 promotes to "dragon king" or just "dragon" for short.  The dragon
52 can move as a rook or can move one square in any diagonal direction.
53
54 <DT>King
55 <DD>
56 does not promote.
57
58 </DL>
59
60 <P>
61 The three ranks furthest away from each player constitute his/her
62 "promotion zone".  A player may, but is not required to, promote a
63 piece after making a move in which the piece begins and/or ends in the
64 promotion zone.  Thus you can promote a piece when moving the piece into
65 the promotion zone, out of the promotion zone, or entirely within the
66 promotion zone.  Promotion is mandatory in these cases:
67
68
69
70 <OL>
71
72 <LI>You must promote a pawn or a lance after moving it to the last rank.
73
74 <LI>You must promote a knight after moving it to either of the last
75
76 two ranks.
77
78 </OL>
79
80 <P>
81 These forced promotions ensure that a piece cannot be moved to a square
82 from which it would have no further move.
83
84
85 <P>
86 Pieces "dropped" onto the board (see section <A HREF="gnushogi_8.html#SEC11">Drops</A>) always drop in the
87 unpromoted state, even if they drop into the promotion zone.
88
89
90 <P></P><HR>
91  [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_6.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_4.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Forward</A>] &#160;
92
93 </BODY>
94 </HTML>