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5 <TITLE>GNU Shogi manual - Winning the game</TITLE>
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11 <H3><A NAME="SEC12">Winning the game</A></H3>
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13 <A NAME="IDX9"></A>
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16 <P>
17 A game of shogi is won by capturing the opponent's king.  In general,
18 this is done by checkmating the king: attacking the king in such a way
19 that the king cannot be defended no matter what the defending player
20 moves.  Note, though, that there is no rule that requires a player to
21 defend a king which is being attacked.  However, if he does not defend
22 his king, the opponent is entirely free to capture it on the next move,
23 thus winning the game.  As in international chess, in practice most
24 games end by resignation when one player realizes that he cannot escape
25 checkmate. 
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28 <P></P><HR>
29  [<A HREF="gnushogi_toc.html">Contents</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Back</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_8.html">Prev</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_4.html">Up</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_10.html">Next</A>] &#160; [<A HREF="gnushogi_10.html">Forward</A>] &#160;
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