updated manual to 4.7.0
[xboard.git] / manual / html_node / Action-Menu.html
1 <html lang="en">
2 <head>
3 <title>Action Menu - XBoard</title>
4 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
5 <meta name="description" content="XBoard">
6 <meta name="generator" content="makeinfo 4.13">
7 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
8 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
9 <link rel="prev" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu" title="Mode Menu">
10 <link rel="next" href="Engine-Menu.html#Engine-Menu" title="Engine Menu">
11 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
12 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
13 <style type="text/css"><!--
14   pre.display { font-family:inherit }
15   pre.format  { font-family:inherit }
16   pre.smalldisplay { font-family:inherit; font-size:smaller }
17   pre.smallformat  { font-family:inherit; font-size:smaller }
18   pre.smallexample { font-size:smaller }
19   pre.smalllisp    { font-size:smaller }
20   span.sc    { font-variant:small-caps }
21   span.roman { font-family:serif; font-weight:normal; } 
22   span.sansserif { font-family:sans-serif; font-weight:normal; } 
23 --></style>
24 </head>
25 <body>
26 <div class="node">
27 <a name="Action-Menu"></a>
28 <p>
29 Next:&nbsp;<a rel="next" accesskey="n" href="Engine-Menu.html#Engine-Menu">Engine Menu</a>,
30 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Mode-Menu.html#Mode-Menu">Mode Menu</a>,
31 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
32 <hr>
33 </div>
34
35 <h3 class="section">3.5 Action Menu</h3>
36
37 <p><a name="index-Menu_002c-Action-68"></a><a name="index-Action_002c-Menu-69"></a>
38      <dl>
39 <dt>Accept<dd><a name="index-Accept_002c-Menu-Item-70"></a>Accepts a pending match offer. 
40 The <kbd>F3</kbd> key is a keyboard equivalent. 
41 If there is more than one offer
42 pending, you will have to type in a more specific command
43 instead of using this menu choice. 
44 <br><dt>Decline<dd><a name="index-Decline_002c-Menu-Item-71"></a>Declines a pending offer (match, draw, adjourn, etc.). 
45 The <kbd>F4</kbd> key is a keyboard equivalent. If there
46 is more than one offer pending, you will have to type in a more
47 specific command instead of using this menu choice. 
48 <br><dt>Call Flag<dd><a name="index-Call-Flag_002c-Menu-Item-72"></a>Calls your opponent's flag, claiming a win on time, or claiming
49 a draw if you are both out of time. 
50 The <kbd>F5</kbd> key is a keyboard equivalent. 
51 You can also call your
52 opponent's flag by clicking on his clock. 
53 <br><dt>Draw<dd><a name="index-Draw_002c-Menu-Item-73"></a>Offers a draw to your opponent, accepts a pending draw offer
54 from your opponent, or claims a draw by repetition or the 50-move
55 rule, as appropriate. The <kbd>F6</kbd> key is a keyboard equivalent. 
56 <br><dt>Adjourn<dd><a name="index-Adjourn_002c-Menu-Item-74"></a>Asks your opponent to agree to adjourning the current game, or
57 agrees to a pending adjournment offer from your opponent. 
58 The <kbd>F7</kbd> key is a keyboard equivalent. 
59 <br><dt>Abort<dd><a name="index-Abort_002c-Menu-Item-75"></a>Asks your opponent to agree to aborting the current game, or
60 agrees to a pending abort offer from your opponent. 
61 The <kbd>F8</kbd> key is a keyboard equivalent. An aborted
62 game ends immediately without affecting either player's rating. 
63 <br><dt>Resign<dd><a name="index-Resign_002c-Menu-Item-76"></a>Resigns the game to your opponent. The <kbd>F9</kbd> key is a
64 keyboard equivalent. 
65 <br><dt>Stop Observing<dd><a name="index-Stop-Observing_002c-Menu-Item-77"></a>Ends your participation in observing a game, by issuing the ICS
66 observe command with no arguments. ICS mode only. 
67 The <kbd>F10</kbd> key is a keyboard equivalent. 
68 <br><dt>Stop Examining<dd><a name="index-Stop-Examining_002c-Menu-Item-78"></a>Ends your participation in examining a game, by issuing the ICS
69 unexamine command. ICS mode only. 
70 The <kbd>F11</kbd> key is a keyboard equivalent. 
71 <br><dt>Upload to Examine<dd><a name="index-Upload-to-Examine_002c-Menu-Item-79"></a>Create an examined game of the proper variant on the ICS,
72 and send the game there that is currenty loaded in XBoard
73 (e.g. through pasting or loading from file). 
74 You must be connected to an ICS for this to work. 
75 <br><dt>Adjudicate to White<dt>Adjudicate to Black<dt>Adjudicate Draw<dd><a name="index-Adjudicate-to-White_002c-Menu-Item-80"></a><a name="index-Adjudicate-to-Black_002c-Menu-Item-81"></a><a name="index-Adjudicate-Draw_002c-Menu-Item-82"></a>Terminate an ongoing game in Two-Machines mode (including match mode),
76 with as result a win for white, for black, or a draw, respectively. 
77 The PGN file of the game will accompany the result string
78 by the comment "user adjudication". 
79 </dl>
80
81    </body></html>
82