updated manual to 4.7.0
[xboard.git] / manual / html_node / Keys.html
1 <html lang="en">
2 <head>
3 <title>Keys - XBoard</title>
4 <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html">
5 <meta name="description" content="XBoard">
6 <meta name="generator" content="makeinfo 4.13">
7 <link title="Top" rel="start" href="index.html#Top">
8 <link rel="up" href="Menus.html#Menus" title="Menus">
9 <link rel="prev" href="Help-Menu.html#Help-Menu" title="Help Menu">
10 <link href="http://www.gnu.org/software/texinfo/" rel="generator-home" title="Texinfo Homepage">
11 <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
12 <style type="text/css"><!--
13   pre.display { font-family:inherit }
14   pre.format  { font-family:inherit }
15   pre.smalldisplay { font-family:inherit; font-size:smaller }
16   pre.smallformat  { font-family:inherit; font-size:smaller }
17   pre.smallexample { font-size:smaller }
18   pre.smalllisp    { font-size:smaller }
19   span.sc    { font-variant:small-caps }
20   span.roman { font-family:serif; font-weight:normal; } 
21   span.sansserif { font-family:sans-serif; font-weight:normal; } 
22 --></style>
23 </head>
24 <body>
25 <div class="node">
26 <a name="Keys"></a>
27 <p>
28 Previous:&nbsp;<a rel="previous" accesskey="p" href="Help-Menu.html#Help-Menu">Help Menu</a>,
29 Up:&nbsp;<a rel="up" accesskey="u" href="Menus.html#Menus">Menus</a>
30 <hr>
31 </div>
32
33 <h3 class="section">3.9 Other Shortcut Keys</h3>
34
35 <p><a name="index-Keys-186"></a><a name="index-Shortcut-keys-187"></a>
36      <dl>
37 <dt>Show Last Move<dd><a name="index-Show-Last-Move_002c-Shortcut-Key-188"></a>By hitting <kbd>Enter</kbd> the last move will be re-animated. 
38 <br><dt>Load Next Game<dd><a name="index-Load-Next-Game_002c-Menu-Item-189"></a>Loads the next game from the last game record file you loaded. 
39 The <kbd>Alt+PgDn</kbd> key triggers this action. 
40 <br><dt>Load Previous Game<dd><a name="index-Load-Previous-Game_002c-Menu-Item-190"></a>Loads the previous game from the last game record file you
41 loaded.  The <kbd>Alt+PgUp</kbd> key triggers this action. 
42 Not available if the last game was loaded from a pipe. 
43 <br><dt>Reload Same Game<dd><a name="index-Reload-Same-Game_002c-Menu-Item-191"></a>Reloads the last game you loaded. 
44 Not available if the last game was loaded from a pipe. 
45 Currently no keystroke is assigned to this ReloadGameProc. 
46 <br><dt>Reload Same Position<dd><a name="index-Reload-Same-Position_002c-Menu-Item-192"></a>Reloads the last position you loaded. 
47 Not available if the last position was loaded from a pipe. 
48 Currently no keystroke is assigned to this ReloadPositionProc. 
49 </dl>
50
51    <p>You can add or remove shortcut keys using the X resources
52 <code>form.translations</code>. Here is an example of what would go in your
53 <samp><span class="file">.Xresources</span></samp> file:
54
55 <pre class="example">     XBoard*form.translations: \
56        Shift&lt;Key&gt;?: AboutGameProc() \n\
57        &lt;Key&gt;y: AcceptProc() \n\
58        &lt;Key&gt;n: DeclineProc() \n\
59        &lt;Key&gt;i: NothingProc()
60 </pre>
61    <p class="noindent">Binding a key to <code>NothingProc</code> makes it do nothing, thus removing
62 it as a shortcut key. The XBoard commands that can be bound to keys
63 are:
64
65 <pre class="example">     AbortProc, AboutGameProc, AboutProc, AcceptProc, AdjournProc,
66      AlwaysQueenProc, AnalysisModeProc, AnalyzeFileProc,
67      AnimateDraggingProc, AnimateMovingProc, AutobsProc, AutoflagProc,
68      AutoflipProc, AutoraiseProc, AutosaveProc, BackwardProc,
69      BlindfoldProc, BookProc, CallFlagProc, CopyGameProc, CopyPositionProc,
70      DebugProc, DeclineProc, DrawProc, EditCommentProc, EditGameProc,
71      EditPositionProc, EditTagsProc, EnterKeyProc, FlashMovesProc,
72      FlipViewProc, ForwardProc, GetMoveListProc, HighlightLastMoveProc,
73      HintProc, IcsAlarmProc, IcsClientProc, IcsInputBoxProc,
74      InfoProc, LoadGameProc, LoadNextGameProc, LoadNextPositionProc,
75      LoadPositionProc, LoadPrevGameProc, LoadPrevPositionProc,
76      LoadSelectedProc, MachineBlackProc, MachineWhiteProc, MailMoveProc,
77      ManProc, MoveNowProc, MoveSoundProc, NothingProc, OldSaveStyleProc,
78      PasteGameProc, PastePositionProc, PauseProc, PeriodicUpdatesProc,
79      PonderNextMoveProc, PopupExitMessageProc, PopupMoveErrorsProc,
80      PremoveProc, QuietPlayProc, QuitProc, ReloadCmailMsgProc,
81      ReloadGameProc, ReloadPositionProc, RematchProc, ResetProc,
82      ResignProc, RetractMoveProc, RevertProc, SaveGameProc,
83      SavePositionProc, ShowCoordsProc, ShowGameListProc, ShowThinkingProc,
84      StopExaminingProc, StopObservingProc, TestLegalityProc, ToEndProc,
85      ToStartProc, TrainingProc, TruncateGameProc, and TwoMachinesProc.
86 </pre>
87    </body></html>
88