Fix some typosin 4.9.0 what's-new file
authorH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Fri, 8 Apr 2016 07:07:34 +0000 (09:07 +0200)
committerH.G.Muller <hgm@hgm-xboard.(none)>
Fri, 8 Apr 2016 07:07:34 +0000 (09:07 +0200)
whats_new/4.9.0/index.html

index 4c39ced..101fd55 100644 (file)
@@ -109,14 +109,14 @@ The option <b>-monoMouse</b> can allow XBoard to use the left button for this.
 In that case clicking over an empty square will behave like it was a right-click,
 and will create a piece in that square.
 Clicking over an occupied square will select or grab the piece,
-as usual for left-clocks.
+as usual for left-clicks.
 </p>
 
 <h3><a name="tag-A12">Your favorite starting positions</a></h3>
 <p>
 A new option <b>-positionDir</b> can force the file-selector dialog that pops up in response to Load Position
 to start browsing in the specified directory, rather than in the current directory.
-This can be useful whan you have a fvorite set of positions from which you often start games,
+This can be useful when you have a favorite set of positions from which you often start games,
 e.g. for several material-odds positions.
 </p>
 
@@ -359,11 +359,11 @@ Thus defined characters will then be written on top of the corresponding piece i
 In addition there is a new 'fall-back' rule for missing piece images in a user-defined <b>-pieceImageDirectory</b>:
 XBoard will first try to find an image called White/BlackTile.svg before using the piece image from the default theme.
 </p><p>
-Together, this can be used for on-the-fly reation of Shogi themes.
+Together, this can be used for on-the-fly creation of Shogi themes.
 One just provides an image of a blank tile of average size as the Tile.svg image,
 and no image for all pieces that are intended to use this.
-(For pieces like Pawn and King that need different tile size, you an still include dediated images.)
-The -insrciptions argument then indicates what kanji should be written on which piece.
+(For pieces like Pawn and King that need different tile size, you can still include dedicated images.)
+The -inscriptions argument then indicates what kanji should be written on which piece.
 The kanji are written in red when the piece was defined as a promoted one,
 and rendered upside-down for the side playing downward when pieces are flipped Shogi style.
 </p>
@@ -562,7 +562,7 @@ XBoard will always save games in PGN format, though.
        Fix crashing of Xaw build in ICS-zippy mode when opponent kibitzes and chat window is open.
   </li>
   <li>
-       Fix spurious undo at start of ICS game in zippy mode imediately after previous game was resigned.
+       Fix spurious undo at start of ICS game in zippy mode immediately after previous game was resigned.
   </li>
   <li>
        Fix width of secondary board (for ICS background observe) in the GTK build.
@@ -571,7 +571,7 @@ XBoard will always save games in PGN format, though.
        Logout from ICS after engine failure in zippy mode.
   </li>
   <li>
-       Prevent Fix bell character from being printed in ICS Console window.
+       Prevent bell character from being printed in ICS Console window.
   </li>
   <li><b>Variants</b></li>
   <li>
@@ -605,10 +605,10 @@ XBoard will always save games in PGN format, though.
        The GUI book code can now handle up to 48 (unpromoted) piece types, and boards up to 256 squares.
   </li>
   <li>
-       Allow promotion choice in variant ASEAN (to support this rule change).
+       Allow promotion choice in variant ASEAN (to support the corresponding rule change).
   </li>
   <li>
-       Fix bare-king adjudication correction for Atomic, where a bare King is beats an exploded one.
+       Fix bare-king adjudication correction for Atomic, where a bare King beats an exploded one.
   </li>
   <li>
        Fix pasting of moves immediately after starting from position file.